Trebalo je da prođe četvrt veka, pa da počne da se obistinjuje još jedno
proročanstvo Mitra Tarabića s kraja devetnaestog veka:
“Proći će dosta godina pa će se ljudi opet sjetiti gvozdenoga puta te
će ispotekare obnoviti ovaj put. Samo, njime do Višegrada neće putovati
putnici radi potrebe i posla, već ljudi od zabave, serbez odmora i
uživancije”.
I došlo je to vreme. Zahvaljujući razumevanju i velikom angažovanju
poslovodstva srpske železnice, železnica Srbije je 1995. godine ponovo
u svoje vlasništvo vratila “ćirine” stanice u Užicu, kao i stanice Mokra
Gora i Kremna. Od tada, punom parom se radi na oživljavanju nekada
čuvene “Šarganske osmice”, kako bi se od zaborava otrgao deo istorije
srpske železnice, a putnicima opet priuštio nostalgičan pisak parnjače
i dah romantike prošlih dana.
Adaptirana je železnička stanica Mokra Gora i na njenom peronu
postavljeno je 450 metara koloseka, po kome se već pokretala prva
parnjača “Škoda”. Masovnim i dobrovoljnim radnim akcijama građani
Mokre Gore uredili su celu trasu “Šarganske osmice”. Obezbeđeno je
desetak kilometara potrebnih šina, a čitav ovaj projekat našao se i u
katalogu republičkog Ministra za turizam: “Investicioni programi u
turizmu Srbije”.
Naša Osmica po mnogo čemu je bila jedinstvena dok je njom tekao
redovni železnički saobraćaj. Obnovom dobija sasvim novi status, kao
turističko-muzejska železnica, što će je učiniti još ekskluzivnijom.
Za naše prilike to je novina, ali za svetske nije. U mnogim zemljama
postoje takve pruge, u koje je uloženo podosta ljubavi i novca, da bi
sadašnje i buduće generacije doživele uzbuđenje sporovoznog, ali i
romantičnog putovanja u duhu minulih vremena.
Da bi svi aspekti obnovljene Šarganske osmice bili što bolje osmišljeni,
prikupljaju se informacije o aktivnosti turističkih i muzejskih železnica
u svetu. Obnavljanje takvih železnica u Švajcarskoj, Poljskoj, Nemačkoj
i Grčkoj rezultiralo je i finansijskim efektima, pa ne treba sumnjati da
će sa našom “Osmicom” biti drugačije. Tim pre što je ona po mnogo
čemu jedinstvena i bez premca u svetu